Translate

torsdag 21 juni 2012

Update from Mallis

Sitter nere i hotellobbyn där det finns gratis internet efter en väldigt... Speciell dag. Visst har alla varit speciella på sitt sätt men ändå, haha!
Är fortfarande på fina och extremt varma Mallis. Havet är sådär turkosblått och fint och det är så varmt att till och med jag kan bada, jag som är badkruka och allt! Solens strålar har jagat mig under dagarna och jag är väl så brun som jag nästan kan bli, vilket inte är så brunt, om jag ska jämföra med min syster och mamma. Bara för att de har andra hudpigment and shizzles. Men jag klagar inte!
Igår kväll bestämde mamma sig för att vi skulle åka till andra sidan ön till en liten stad som hette någonting roligt som jag inte kommer ihåg. Men i alla fall, vi gick upp extra tidigt idag för att hinna med bussen som gick dit och vi satt där, visste inte vart vi skulle gå av men vi tänkte att det säkert var skyltat. Så vi åker in i någon liten stad som vi tror är Pollenca men som i själva verket är den där lilla staden vi skulle till och det märker jag när vi redan är på väg mot riktiga Pollenca. Så ja, vi fick oss en ordentlig busstur och när vi var på väg tillbaka till våran lilla vik (Puerto de Pollenca) blev busschauffören stoppad av polisen och vi var tvungna att vänta i ca 20 min. Sen kom vi slutligen tillbaka och la oss på stranden och glassade. Där har vi varit i stort sätt hela dagen och vi ska snart dra ner till en restaurang och äta middag, våran näst sista eftersom vi åker hem imorgon kväll och kommer hem lördag natt (runt ca 03.40, haha).
Nu ska jag inte skriva mer, detta blev så långt! SOLKRAMAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar