Translate

lördag 7 april 2012

Lemoncurd- och kokosmuffins med maräng

Känns som att det var ett tag sedan jag skrev, lovar att det säkert var igår men jag har guldfiskminne, haha.
Min mor fyllde år igår och vi hade lite smått påskfirande ute i Fjärding (ligger i hammis, det är släktens sommarstuga om man kan kalla det så) med kusiner och mormödrar.
Idag forstätter firandet av påsk och mamma med trerätters middag som då inkluderar mina lemoncurd- och kokosmuffins med maräng. Ser fram emot att baka de och gjorde världens godaste lemoncurd igår! Har följt mitt recept rakt av enligt alla gram och så och det har blivit bra resultat. Ska nog fortsätta så genom min lilla kakbok! Blir så nöjd när allt funkar som det ska.
Jag kanske även har skrivit att jag sett filmen The Hunger Games och tyckte att den var bra. Dumt nog har jag inte läst boken förens nu (på engelska) och nu förstår jag filmen allt mer. Dock finns det ju 2 forsättningar oxå men de finns ju inte på biblioteket utan är utlånad och jag står bara som 8:e person i kö för att få båda. Känner att det kommer dröja ca ett halvår innan jag får de förbannade böckerna. Ska kolla i skolan när jag kommer tillbaka om de finns på engelska där, jag tycker att de borde det. Sen måste jag skriva en recension om boken på engelska och skicka in den till engelskahandledaren jag har nu och även presentera den muntligt och sedan skriva något mer och sedan göra det nationella provet och förhoppningsvis lyckas få ett G i det så har jag mina extra 50p. Det vore najs.
Men nu ska jag ta och baka och jag önskar er alla en glad påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar