Translate

söndag 22 april 2012

safe and sound.

Det där om att det skulle vara lugnt på jobbet i lördags som jag hoppades blev såklart inte av. Det var kö ut till dörren och bara jag och min "kollega" och hade berg med disk som växte, växel som tog slut och kunder som skulle ha allt möjligt. Till slut kunde vi ringa efter lite hjälp och vi hade fullt upp ända tills stängningstid och sålde alla brynäsbakelser, alla brynästårtor och nästan alla andra bakelser som fanns. Över 150 bakelser såldes och över 30 tårtor. Lite duktig kände man sig ändå som lyckats hålla koll på allt på något vis.
Trygg på bussen satt jag och ägnade kvällen i soffan och sedan läsning i nästan en evighet. Idag lästa jag ut den sista boken i Hungerspels-serien. Nu har jag stora förväntningar på fortsättningen inom filmserien.
Och även stora förväntningar på en god natts sömn.
Godnatt peepz.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar