Translate

lördag 20 november 2010

@Frösön

Sitter här hos tremänningarna i deras stora hus. Det ska tydligen göras pepparkaksdeg idag och pulkaåkning för de mindre för jag har gått och blivit förkyld... Skulle inte förvåna mig om febern slår till snart heller. Det är ganska mycket snö här uppe, fint. Tycker det är lite synd att det inte kan vara +20 grader fast det är snö ute, det hade varit perfekt! Lite svinter... Gud, jag känner mig som värsta zombie:n.
Resan hit var inte den roligaste. Vårat direkttåg skulle kommit till stationen i Gävle 09.41 men var försenat så den skulle komma klockan 11.00. Men nej, det skulle ta ännu längre tid och tåget skulle inte komma över huvud taget utan det blev ersättningsbussar. Så då fick man gå ut och vänta i 30 min till 11.25 och så kom man inte på den bussen för det var så många som skulle med och busschauffören säger att nästa buss inte kommer förens 11.50. Jahapp, så vi gick tillbaka till stationen och mamma gick och pratade med personale på stationen medans Becca och jag värmde fingrarna på en mugg med varm choklad. Och sen ser vi mamma komma emot oss med ett leende på läpparna och 3 tågbiljetter! För det kom ett tåg som tog oss till Sundsvall där vi fick byta tåg för att komma vidare till Östersund. Så efter ca 7 timmar i väntan och åkande så var vi framme!
Förhoppningsvis blir det inget krångel när vi ska åka hem imorgon 17.10...
Nu ska jag ta och läsa och krya på mig!
Pöss och kram i vinterkylan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar