Translate

måndag 16 maj 2011

I'm singing in the rain ~

Nja, sjunger gör jag nog inte men huttrat har jag definitivt gjort och bara det låter roligt.
Aldrig hade jag trott att det var så jobbigt att gå upp en måndag som denna men idag var det nästan så det inte gick. Regnet öste ner och har man sovit dåligt är det inte sådär särskilt kul.
Till skolan tog jag mig ändå och när jag kommer dit visar det sig att vi har en massa lediga dagar framöver innan lovet och att jag och 4 andra i min klass ska hjälpa HR 2:orna som ska vara med i nå matlagningstävling så det kommer massa elever från hela länet tror jag det var för att visa vad de kan, om man kan säga så. I alla fall har vi fått uppgiften att hjälpa de att bära ut maten och diska osv och vi börjar 08.00 och slutar 16.00. Tjoho.

Idag är det även så att min älskade fluffiga katt inte längre kommer vara fluffig på ett bra tag... Han är och rakas nu, min söta muff. Gäller att hålla koll på honom sen så att han inte råkar dränka sig i vattenskålen när han är yr.

Det är så mycket som händer just nu med skolan, vännerna och snart är det lov och man känner att man inte riktigt hänger med i skolan fast det egentligen är nästan viktigast nu. Man får kämpa kämpa kämpa inom skolan nu och sen när man kommer hem så finns det mycket sysslor att göra så inte hinner man med massa andra saker.
På onsdag ska jag och några av mina vänner ta en paus och gå på bio och kolla på den ursnygga Johnny Depp som (Captain) Jack Sparrow, det ska bli så härligt, jag är supertaggad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar