Translate

måndag 5 mars 2012

Exorcism

Vaknade upp för ett tag sedan och satte på datan för att checka lite saker (och för sitta inne på 9gag såklart) och hittade en länk till aftonbladet om en 14-årig flicka som blivit utsatt för exorcism. Här i Sverige. Det är helt sjukt det jag läst, sitter och följer rättegången på nätet faktiskt som startades för ca 10 min sedan. Det är en livechat så man kan själv ställa frågor till journalisten som skriver och informerar om vad som händer.
Jag kan bara inte fatta att man verkligen utsätter barn och unga för exorcism. Även vuxna kanske. Tror själv att det antagligen kan bero på vad för religion man har och hur starkt man tror på den. I det här fallet var föräldrarna tydligen kristna och var med i en församling, en sekt.
Usch, om ni vill läsa om det själva så kan ni trycka HÄR. Och det där är ändå bara en liten del.

Bort från ett skrivämne till ett annat. Den här veckan kommer bli KAOS. Idag ska en hel uppsats skrivas och färdigställas och den ska även redovisas imorgon. Sen på torsdag ska en bageriinlämningsuppgift lämnas in och vi har även prov i LMK (Livsmedelskunskap) samma dag. Så att plugga och skriva till det görs tisdag-onsdag. Sen på torsdag vet jag inte om svenskan ska vara inlämnad eller inte heller. Och på lördag ska jag jobba och sen på söndag ska jag andas ut- BIG TIME.
Nu ska jag faktiskt ta och slappa innan skolan börjar, sayonara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar