Translate

tisdag 1 februari 2011

Kent♥

Några textrader från några av Kents låtar som jag relaterar ganska mycket till och som jag gillar väldigt mycket och vill dela med mig av!

Jag stal något du ändå ville ge mig
Försökte älska det jag tog
Men ärligheten, respekten, kärleken bara dog
Och jag stal något du var beredd att ge mig
Du förlät mig, jag kunde inte se dig i ögonen
Förlåt älskling, jag gör det snart igen.

- Ärlighet Respekt Kärlek

Brinn hjärtat brinn
Vår fiende är rädd om sitt skinn
Det räcker med en gnista, ett bloss
Dom skulle vilja vara som oss
- Kärleken väntar

Så snurra min jord igen
Radion spelar vår sång
Stockholm ligger öde och världen håller andan (vilken färg har själen?)
Snurra min jord igen
För allt vi drömde en gång
Allt som vi gör blir till pärlor på din panna (vilken färg har själen älskling?)

- Pärlor


Och jag, jag står maktlös inför kärleken igen
Man blir ödmjuk inför kraften i rörelsen
Om man tror på någonting som du gör
Att aldrig någonsin ge upp
Om jag hade lite kraft kvar att ge dig
Om jag hade lite hjärta att dela med mig
Om jag hade lite kärlek som var den till dig
- Vals för satan (din vän pessimisten)


Men kärleken finns där en gång
bygg något vackert som krossar allt
När ska jag lära mig att ingen är hel
Att allting mer eller mindre är trasigt
Glöm symetrin, tänk att mindre ger mer
- Krossa allt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar