Translate

onsdag 26 oktober 2011

CAKEBOMB




Det är de sakerna jag gjorde förra veckan. Tårtbeställningen till Miriam och Elsa var en Paramore-tårta (det var inte kul att skriva allt det där, haha) och det gick väl ganska bra. (BTW. Den rosa rosen skulle egentligen inte varit där men min marsipan hade spruckit på vägen hem och jag orkade inte fixa så jag tröck ner den där... Den täckte bra iaf!) Jag var nöjd med slutresultatet och kommer inom snar framtid få se hur den såg ut inuti oxå. Det sas även att det var en av de godaste tårtor de ätit, så man kan ju bara hoppas på att de skruttungarna inte ljuger för mig! Gjorde ingen vanlig princesstårta av det utan jag gjorde (rosa) vaniljkräm och hade det på botten tillsammans med lite nutella för sylt valdes bort. Sen gjorde jag chokladmousse och hade på det andra lagret och sen en massa grädde - såklart!
Mina muffinsar (som skulle varit cupcakes, haha) är två olika sorter. Några är med pistage och nutellakräm och de andra blev äppel & kanel-muffins med en "phialedphiafrosting" med kanel och honung. Den blev förbannat god.
Well, that's it for me today. Det är onsdag och det betyder att det blir Morberg och Mentalist ikväll! (Och jag som ska upp 05.00 imorgon, uhu.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar