Translate

tisdag 11 oktober 2011

Sömnen

En gång i en framtid ska jag glömma hur otäckt långt jag var beredd att gå.


En riktigt höstdag har det varit idag! Solsken, kyligt men ändå lite värmande av solen, mys enligt moi.
Imorse pratade en kurator med alla tjejer i vår klass och berättade om en "stöd-grupp" kallad DISA. Gruppen är till för att kunna hjälpa sig själv att förbättra sin självkänsla. Att man ska kunna få lära sig knep de gånger man känner sig lite nere så man vet vad man kan göra istället och kanske bli gladare. Att ta reda på vad det är som gör att man mår dåligt ibland, vad det kan bero på och så.
Faktiskt så funderar jag på att anmäla mig. Jag känner mig ganska träffad av vissa grejer och jag vill kunna lära mig att stoppa mig själv när jag känner att jag går neråt.
Jag ska fundera lite mer på det, men jag tror jag ska anmäla mig. Dock är det ju det att det skickas ett brev hem till föräldrarna att man anmält sig (eftersom jag inte är myndig) och det är jag lite humhum över. Känns som att jag måste ha ett jobbigt samtal då på något sätt, sitta och förklara och bajs.
Men men, jag vet ju som sagt inte än, även fast det lutar åt att jag gör det. Ska även höra vad min käre pojkvän tycker om det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar