Translate

fredag 21 oktober 2011

EXKLUSIV INTERVJU!!!

Idag har jag intervjuat den blivande superstjärnan Martin Björklund! Han har släppt ett album (Words From Yesterday) och har lite andra låtar på lager oxå. Han håller på med nytt album som (förhoppningsvis) snart kommer ut!
Här är en (stor) bit ur intervjun! (J står för mig själv och M för Martin, men tror ni fatta det!)


J: Hej Martin!
M: hej hej!
J: Hur är det med dig idag?
M: det är bara bra med mig :) själv?
J: Jo tack! Lite sliten efter jobbet men det får man tåla ;)
Så, let's get to the good part. Hur gammal är du?
M: okej, jag är 17 år. fyller 18 den 2:a mars nästa år.
J: Nice nice, krogen som gäller då? ;)
M: njaa. kommer väl hända nån gång :P
J: haha, lika bra att passa på!
Nu vet jag att du redan har en flickvän så alla behöver inte fundera över det!
Du är en grymt bra musiker, du spelar allt själv va? :D
M: hah, tack så mycket. jag spelar allt själv kan man säga. jag spelar trummor på en midi keyboard dock. annars spelar jag allt på riktigt.
J: Tycker det är så grymt coolt!
Och ditt egna instrument, rösten är ju helt otrolig!
Hur många låtar har du gjort genom dina 17 år?
M: haha. tackar. mhh, fåse.. just nu så är de 17. sen har jag idéer på andra låtar med.
J: Ja, du håller på med ett nytt album har jag hört?
M: yess. ett nytt album med en ny musikstil kan man nog säga!
J: Åh! vad är det för musikstil denna gång? :D
M: det kommer bli mer rock i det hela. lite ''hårdare''. jag har börjat anväda gitarren ganska ofta nuförtiden också.
J: Tycker jag låter väldigt bra, sånt gillar jag!
M: hehe
J: Din populäraste låt är Just Go. Vad fick dig att skriva den och ditt album "Words From Yesterday"?
M: Ja det verkar så. Låten 'Just Go' skrev jag ca ett år efter min pappa gick bort. Den skrevs ganska snabbt, iallafall textmässigt. Allt kom på en kväll när jag mådde lite dåligt. Efter att jag spelat upp den för några så fick jag bra respons och jag tyckte om att skriva musik. 2009 var ett totalt skitår för mig så hela albumet ''Words From Yesterday'' handlar om det året. Det är därför de är typ bara depplåtar på de albumet.
J: Så det kommer lite "gladare" på det nya?
M: Ja :)
J: Låter bra! Vart får du din inspiration ifrån? :D
M: massor med saker. jag har ingen inspiration när jag ska skriva texter just nu. de brukar komma då och då. men jag får en väldig inspiration att vilja skriva musik utav Paramore's The Final Riot DVD och Keane's DVD ''Strangers''. Där följer man bandet på turné och då får jag lust att skriva klart mitt album och hoppas på att jag får också spela live!
J: Tycker jag låter som en suverän inspirationskälla!
Men du, ska vi köra fem snabba då? ;)
M: om du inte kommer på nått annat så :)
J: Vi märker, annars lägger jag till eller gör en till intervju när ditt nya album släpps! :D
M: okej :D
J: Okej, är du beredd?
M: yess :D
J: Paramore eller Keane?
M: oj. börjar tufft. hmm.
J: Alltid! ;)
M: ParaKeane ;)
J: haha!
Okej! Öl eller Coca Cola?
M: Öl :)
J: Hund eller Katt?
M: Hund
J: Flickvännens hand eller Flickvännens fot? (8D)
M: Flickvännens Hand :)
J: Och sista nu då! Gitarr eller Elgitarr?
M: Elgitarr!
J: BRA!

För er som läst och är lite nyfikna på Martins musik så finns han på Spotify (sök på Martin Björklund) och här finns även en exklusiv teaser från en av hans nya låtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar